logo

okana

ΕΝΑΡΞΗ ΚΥΚΛΟΥ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

_σχολικής_τάξης.gif

 

"ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ"

Ξεκινά την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013, ο νέος κύκλος βιωματικής εκπαίδευσης καθηγητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στη θεματική: "ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ".

Περισσότερα...

Έκλεισαν επιτυχημένα οι κύκλοι σεμιναρίων σε καθηγητές Με θέμα: «Διαχείριση της σχολικής τάξης»

Από το Κέντρο Πρόληψης σε συνεργασία με τους Σχολικούς Συμβούλους Δ/θμιας Εκπ/σης νομού Καρδίτσας

Έκλεισαν επιτυχημένα κύκλοι σεμιναρίων σε καθηγητές

Με θέμα: «Διαχείριση της σχολικής τάξης»

 

 


 

Ολοκληρώθηκαν οι τρεις κύκλοι βιωματικών σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Καρδίτσας, με τίτλο: «Διαχείριση Σχολικής τάξης». Τα συγκεκριμένα σεμινάρια υλοποιήθηκαν από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Καρδίτσας σε συνεργασία με τους Σχολικούς Συμβούλους Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης.

Περισσότερα...

ΛΗΞΗ ΤΡΙΜΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥΣ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

 

Με βασικό μας σκεπτικό ότι η πρόληψη της ουσιοεξάρτησης και κατά συνέπεια η προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας, δεν εξαντλείται στην παροχή πληροφοριών, αλλά αξιοποιεί εκπαιδευτικές διαδικασίες με μεθόδους αλληλεπίδρασης και ενεργού μάθησης, ολοκληρώσαμε τον κύκλο συναντήσεων των ομάδων πρόληψης, μέσα από τρίμηνες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις.

Βασικό στόχο δεν αποτέλεσε μόνο η αύξηση των γνώσεων των μελών των ομάδων, αλλά η ενδυνάμωση, υποστήριξη και εκπαίδευση των μελών, ώστε να υιοθετήσουν μια θετική στάση ζωής και να αναπτύξουν δεξιότητες που συνδέονται με τον ρόλο τους (γονιός, δάσκαλος, εκπαιδευτικός κ.ά), και με την πρόληψη.

Ο όρος παρέμβαση, αναφέρεται σε συστηματικές, δομημένες δράσεις, όπως οι παρακάτω, που υλοποιούνται στο πλαίσιο της φιλοσοφίας της αγωγής υγείας, με σκοπό την πρόληψη ποικίλλων αρνητικών συμπεριφορών. Σε αυτές τις δράσεις συμμετέχει ή εκτίθεται η ομάδα στόχος.

Σε κάθε περίπτωση, οι παρεμβάσεις μας είχαν σαφώς διατυπωμένους στόχους, καθορισμένη μεθοδολογία και θεωρητικό πλαίσιο, αξιολόγηση της διαδικασίας και τελική, ενώ ανταποκρίθηκαν στα χαρακτηριστικά και στις ανάγκες της κάθε ομάδας στόχος. (βλπ. Τριετές Επιστημονικό Πρόγραμμα Δράσεων 2012-2014, Προγραμματική σύμβαση ΟΚΑΝΑ-Π.Κ.Π).

Με τα παραπάνω ως άξονα τον Ιούνιο 2013, ολοκλήρωσαν τον τρίμηνο κύκλο τους:

Α) Δύο Ομάδες Εκπαιδευτικών Δ/θμιας Εκπ/σης στο θέμα: «ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ» με συντονίστρια την Κωστοπούλου Βάσω, επιστημονικό στέλεχος, Φ.Π.Ψ.  Σύνολο ωφελούμενων 56.

Β) Μία Ομάδα Εκπαιδευτικών Π/θμιας Εκπ/σης στο θέμα: «Ο Ρόλος του εκπαιδευτικού στην Πρόληψη» με συντονιστή τον Παρλαβάντζα Δημήτρη, επιστημονικό στέλεχος, Κλιν. Ψυχολόγο. Σύνολο ωφελούμενων 30.

Γ)    Μία Ομάδα Γονέων του 14ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας στο θέμα: «Τεχνικές επικοινωνίας στην Οικογένεια» με συντονίστρια την Αλογάριαστου Βούλα, Φ.Π.Ψ, επιστημονικά υπεύθυνης. Σύνολο ωφελούμενων 14.

 

 

 

 

 

Συνεργασία με ΕΕΣ-Παράρτημα Καρδίσας

ΒΡΑΧΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

ΣΤΟΝ Ε.Ε.Σ.-Παράρτημα Καρδίτσας.

Η «Πρόταση Κοινωνικής Παρέμβασης», κατόπιν αιτήματος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού – Παράρτημα Καρδίτσας, και για τέταρτο συνεχόμενο έτος, συμμετείχε στο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Εθελοντών Κοινωνικής Πρόνοιας με θέμα:

«Τοξικοεξάρτηση-Πρόληψη κατά των Ναρκωτικών και ο ρόλος του εθελοντή πρόνοιας».

Σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε μια βραχεία εκπαίδευση με βιωματικά στοιχεία.

Στόχο σε ένα πρώτο επίπεδο, αποτέλεσε η ενημέρωση και κατανόηση από την πλευρά των εθελοντών, του «πως» και «με τι τρόπο» εργαζόμαστε εμείς στην πρόληψη, η μεθοδολογία και τα εργαλεία δουλειάς μας στην κοινότητα και η λειτουργία των ομάδων πρόληψης(οικογένεια, σχολική κοινότητα,, έφηβοι, εργαζόμενοι κ.ά.).

Και σε ένα δεύτερο επίπεδο, ξεκινώντας από το «Γιατί Εθελοντής Πρόνοιας»  δουλέψαμε βιωματικά, σε μικρότερες ομάδες και στην ολομέλεια, σε σχέση με τα συναισθήματα που φέρνουν στην πράξη οι έννοιες: Στηρίζω-βοηθάω τους άλλους, Προσφορά και Ματαίωση, Κίνητρα και Αντιστάσεις.

 

ΝΕΟ- ΓΟΝΕΙΣ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ-ΔΙΚΤΥΟ

  • Με την συνεργασία του 14ου Δημοτικού Σχολείου δημιουργήθηκε ομάδα γονέων αποτελούμενη από 25 άτομα. Η ομάδα ξεκινάει την Παρασκευή 12/04/2013 και θα ολοκληρωθεί σε 10 δίωρες συναντήσεις με θέμα: "Τεχνικές Επικοινωνίας" Συντονίστρια: Αλογάριαστου Βούλα, Επιστημονικά Υπεύθυνης της "Πρότασης Κοινωνικής Παρέμβασης".
  • Κάθε Τρίτη, λειτουργεί ομάδα εκπαιδευτικών Δ/θμιας εκπαίδευσης για 10 δίωρες συναντήσεις με θέμα: "Διαχείρηση Τάξης". Συντονίστρια: Κωστοπούλου Βασιλική, Ψυχολόγος, επιστημονικό Στέλεχος της "Πρότασης Κοινωνικής Παρέμβασης".
  • Κάθε Πέμπτη, λειτουργεί ομάδα εκπαιδευτικών του 3ου Γυμνασίου Καρδίτσας, για 10 δίωρες συναντήσεις με θέμα: "Διαχείρηση Τάξης" Συντονίστρια: Κωστοπούλου Βασιλική, Ψυχολόγος, επιστημονικό Στέλεχος της "Πρότασης Κοινωνικής Παρέμβασης".

ΝΕΟ-ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΑΣΚΑΛΩΝ

Ξεκίνησε την Πέμπτη 4.4.2013 με τη συνεργασία της Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης ν. Καρδίτσας το βιωματικό σεμινάριο με θέμα "Ο ρόλος του δασκάλου στην Πρόληψη". Αφορά μια νέα ομάδα αποτελούμενη από 36 παιδαγωγούς.

Το σεμινάριο στοχεύει στην πρόληψη, την συμβουλευτική και την καθοδήγηση των παιδαγωγών σε θέματα που αφορούν τα παιδιά και κατ΄επέκταση στην προστασία της ψυχικής υγείας στο πλαίσιο του σχολείου και της κοινωνίας.

Οι στόχοι της παρέμβασης είναι:

  • η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η ενεγός συμμετοχή τους σε θέματα πρόληψης
  • η ενημέρωση για θέματα που αφορούν στην ψυχοσυναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών
  • η εκπαίδευση σε θέματα δυναμικής της ομάδας
  • η ενίσχυση του εκπαιδευτικού στο ρόλο του
  • οι τεχνικές διαχείρησης τάξης.

Συντονιστής: Παρλαβάντζας Δημήτρης, Κλιν. Ψυχολόγος, επιστημονικό στέλεχος της "Πρότασης Κοινωνικής Παρέμβασης"

"ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ"

 

 

ΜΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΤΟΥ 14ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΤΗΣ "ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ"

Δημιουργείται Ομάδα Γονέων των παιδιών του σχολείου με θέμα:

"ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ".

 

 

 

 

Η ομάδα θα λειτουργήσει για 8 δίωρες συναντήσεις, κάθε Παρασκευή με έναρξη 12.4.2013 και τις ώρες 6:30μ.μ.-8:30μ.μ.

Στη διάρκεια των συαντήσεων, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να επεξεργαστούν θέματα που τους προβληματίζουν και τα οποία έχουν να κάνουν με το μεγάλωμα των παιδιών, την ενίσχυση της αυτοεκτίμησής τους, την έκφραση των συναισθημάτων, τα όρια, τη διαχείριση των συγκρούσεων, τις δυσκολίες της παιδικής εδηβικής ηλικίας κ.α.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνουμε στο κομμάτι της επικοινωνίας κι αυτό γιατί, ενώ υπάρχει η εντύπωση ότι η επικοινωνία είναι το πιο απλό πράγμα στν κόσμο, έχει συμβεί στον καθένα μας να μιλάει και να νιώθει ότι ο άλλος δεν τον ακούει ή δεν τον καταλαβαίνει.

Εκπαιδεύουμε λοιπόν του γονείς πάνω σε τεχνικές επικοινωνίας που θεωρούμε ότι θα τους βοηθήσουν στην καλύτερη διαχείριση θεμάτων που προκύπτουν σε καθημερινή βάση και θα συμβάλλουν στη βελτίωση των σχέσεών τους με τα παιδιά. (κυρίως στη δύσκολη φαση της εφηβείας).

Στόχος μας είναι οι γονείς να έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν πράγματα που τους απασχολούν, να εκφράσουν τις σκέψεις και τους προβληματισμούς τους και κατ΄ επέκταση να υποστηριχθούν και να ενθαρρυνθούν στον πραγματικά δύσκολο ρόλο τους.

Συντονίστρια του σεμιναρίου: Αλογάριαστου Βούλα, Επιστημονική Υπεύθυνη της "Πρότασης Κοινωνικής Παρέμβασης"

 

Υπό τον συντονισμό της «Πρότασης Κοινωνικής Παρέμβασης» Δημιουργείται δίκτυο υποστήριξης της σχολικής κοινότητας.

 

Με πρωτοβουλία του Δήμου Καρδίτσας, σε συνεργασία με τους Σχολικούς Συμβούλους και τις Διευθύνσεις Δ/θμιας και Π/θμιας Εκπαίδευσης του Νομού

Η έναρξη των διεργασιών για τη δημιουργία ενός εξειδικευμένου δικτύου υποστήριξης της σχολικής κοινότητας για την αντιμετώπιση θεμάτων που προκύπτουν και τα οποία δημιουργούν δυσλειτουργία στο χώρο του σχολείου, ή της οικογένειας, αποφασίστηκε σε σύσκεψη που πραγματοποίησε στο γραφείο του ο Δήμαρχος Καρδίτσας κ Κ. Παπαλός.

Συμμετείχαν η Αντιδήμαρχος Καρδίτσας Παιδείας Πολιτισμού κα Ελένη Αγραφιώτου, ο Διευθυντής και η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Καρδίτσας κ. Θωμάς Καρανίκας και κα Έφη Μητσιάδη, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του Κέντρου Πρόληψης των εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας, Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Ευάγγελος Λέμας, η Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου κα Βούλα Αλογάριαστου και τα επιστημονικά στελέχη του Κέντρου κα Βάσω Κωστοπούλου και κ. Δημήτρης Παρλαβάντζας, ο Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Δ/θμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας, Δημοτικός Σϋμβουλος κ. Νίκος Καραγιάννης, οι Σχολικοί Σύμβουλοι Δ/θμιας Εκπαίδευσης κα Λίνα Κόζυβα, κα Μαριάνθη Μπατσίλα, κ Ηρακλής Τσιάμαλος κ Βασίλης Μέλλος, και οι Σχολικοί Σύμβουλοι Π/θμιας Εκπαίδευσης κ. Βασίλης Κωτούλας και κ. Θωμάς Κοτoπούλης.

Περισσότερα...

ΝΕΟ-"ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΓΧΟΥΣ"


 

Για δεύτερη συνεχή χρονιά και κατόπιν αιτήματος της Δ/νσης και των μαθητών του σχολείου Προαστίου, η "Πρόταση Κοινωνικής Παρέμβασης" υλοποιεί τη δράση "ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΓΧΟΥΣ".

Πρόκειται για δομημένη παρέμβαση σε εφήβους εντός σχολικού πλαισίου. Συγκεκριμένα, ένα δίωρο την εβδομάδα και για ένα μήνα οι μαθητές/τριες της Γ1 Λυκείου επεξεργάζονται με τη βοήθεια του συντονιστή ζητήματα που τους απασχολούν, μοιράζονται τις αγωνίες τους, και κατανοούν τη σημασία της ομάδας και πως αυτή μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά, ιδιαίτερα σε ζητήματα ομοτίμων.

Συντονιστής της ομάδας: Παρλαβάντζας Δημήτρης, Κλιν. Ψυχολόγος, στέλεχος της "Πρότασης ΚοινωνικήςΠαρέμβασης"

20 ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΦΟΡΕΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

9η Πανελλήνια Συνάντηση Φορέων Πρόληψης

20 Χρόνια Πανελλήνιο Δίκτυο Φορέων Πρόληψης

«ΑλλάΖΩντας σε μια κοινωνία που αλλάΖΕΙ»

5-8 Ιουνίου 2013
Πάτρα

Περισσότερα...