logo

okana

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ -Εφηβεία και Εξαρτήσεις

 

 _καθηγητών.JPG

 

Ξεκίνησαν την Τρίτη 4.11.2014 τα εκπαιδευτικά σεμινάρια που υλοποιεί το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Καρδίτσας σε συνεργασία με την Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού . Ο τίτλος των σεμιναρίων είναι:

«Εφηβεία και εξαρτήσεις. Εθισμός στο Διαδίκτυο.

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην πρόληψη».

Τα συγκεκριμένα σεμινάρια θα τα παρακολουθήσουν τέσσερις ομάδες εκπαιδευτικών 22 ατόμων η καθεμιά. Οι δύο πρώτες  ομάδες ξεκίνησαν την 4η Νοεμβρίου ενώ οι άλλες δύο θα ξεκινήσουν στις αρχές του νέου έτους.

Στην έναρξη του σεμιναρίου παρευρέθηκαν ο Δ/ντης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καρδίτσας κος Θωμάς Καρανίκας και η Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης Κα Σταυρούλα Αλογάριαστου.

Η κα Αλογάριαστου ευχαρίστησε τόσο τον κο Καρανίκα για την πολυετή συνεργασία που υπάρχει μεταξύ τους, όσο και τους εκπαιδευτικούς για την εμπιστοσύνη που δείχνουν στο Κέντρο Πρόληψης συμμετέχοντας εκ νέου στα σεμινάρια που υλοποιεί. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο σκεπτικό που τους οδήγησε στο σχεδιασμό του συγκεκριμένου σεμιναρίου. Λόγω των δύσκολων συνθηκών που επικρατούν στην κοινωνία μας την τελευταία τριετία, παρατηρείται μια έξαρση στο κομμάτι που αφορά τις εξαρτησιογόνες ουσίες ( κυρίως κάπνισμα και αλκοόλ ). Παράλληλα η νέα κοινωνικοοικονομική πραγματικότητα διαμορφώνει ιδιαίτερες συνθήκες αναφορικά με τις επιλογές διασκέδασης αλλά και τις ευκαιρίες εκτόνωσης που δίνονται στους εφήβους, με αποτέλεσμα να παρατηρείται έντονο το φαινόμενο της προσκόλλησης στο Διαδίκτυο. Όλα αυτά λοιπόν σε συνδυασμό με τις ανάγκες των εκπαιδευτικών όπως αυτές αποτυπώθηκαν στα ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν οι ίδιοι στη διάρκεια άλλων βιωματικών σεμιναρίων που παρακολούθησαν, τους οδήγησαν στην σκέψη να υλοποιήσουν κύκλους σεμιναρίων που να απαντούν στην συγκεκριμένη εκπαιδευτική ανάγκη.

Ο κος Καρανίκας με τη σειρά του αναφέρθηκε στην επί σειρά ετών συνεργασία του Κέντρου Πρόληψης με τη Δ/νση Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  και στη συνέχεια συνεχάρη τους εκπαιδευτικούς για τη συμμετοχή τους στο συγκεκριμένο σεμινάριο. Τόνισε ότι οι εκπαιδευτικοί του νομού δείχνουν διαχρονικά το ενδιαφέρον τους να συμμετάσχουν σε εκπαιδεύσεις που έχουν ως τελικό αποδέκτη το παιδί. Παρόλο λοιπόν που και οι ίδιοι ως άνθρωποι βιώνουν δυσκολίες, ωστόσο συνεχίζουν να δίνουν το παρόν σε εκπαιδεύσεις και να δείχνουν έμπρακτα το ενδιαφέρον τους λειτουργώντας με αυτό τον τρόπο προληπτικά απέναντι στα παιδιά. Εξάλλου, ειδικά στις μέρες μας,  πέρα από την μετάδοση των γνώσεων έχουν κι ένα έντονα παιδαγωγικό ρόλο να επιτελέσουν προς όφελος των μαθητών τους.

Η διάρκεια του σεμιναρίου είναι 30 ώρες ( μια φορά την εβδομάδα για ένα δίωρο, απογευματινές ώρες στο χώρο του Κέντρου Πρόληψης ).

Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν, έχουν την ευκαιρία να επεξεργασθούν θέματα όπως:

  • Αναπτυξιακά γνωρίσματα εφηβείας
  • Εφηβεία – μια κρίση ταυτότητας
  • Διαταραχές συμπεριφοράς στην εφηβεία
  • Εξαρτητικές συμπεριφορές
  • Κίνδυνοι από την ανεξέλεγκτη χρήση του Διαδικτύου
  • Ο ρόλος του εκπαιδευτικού

Τις ομάδες συντονίζει ο κος Δημήτρης Παρλαβάντζας, Κλινικός Ψυχολόγος, Επιστημονικό στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης

 

ΝΕΟ-"Εφηβεία & Εξαρτήσεις, ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην πρόληψη"

.jpg

Έναρξη εκπαιδευτικών  σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

 

 Το Κέντρο Πρόληψης ν. Καρδίτσας διοργανώνει εκπαιδευτικό σεμινάριο  με θέμα: «Εφηβεία και εξαρτήσεις – ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην πρόληψη». Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών είναι καθοριστικής σημασίας για την επιτυχία των παρεμβάσεων καθολικής (πρωτογενούς) πρόληψης.  Η λειτουργία της εκπαίδευσης πέρα από τη μετάδοση γνώσεων παρέχει στο άτομο σταδιακά, κοινωνικά και παραδεκτά πρότυπα ενηλίκων.  Επίσης η κοινωνικοποίηση μέσω της εκπαίδευσης μεταδίδει στο άτομο ορισμένες γνώσεις, αρχές, αξίες πολιτιστικές κλπ.  Η κατάλληλη εκπαίδευση των εκπαιδευτικών τους καθιστά σε εγρήγορση απέναντι στις αρνητικές συμπεριφορές των παιδιών και τους βοηθά να ενσωματώσουν τις αρχές της πρόληψης στην καθημερινή διδακτική τους πρακτική. Βασικός άξονας είναι η δημιουργία ομάδων – πυρήνων από εκπαιδευτικούς που είναι σε θέση να συμβάλλουν στην προσπάθεια για την ανάπτυξη θετικών συμπεριφορών, αξιοποιώντας το ρόλο τους. Στόχος του σεμιναρίου είναι η υποστήριξη του εκπαιδευτικού και η ενίσχυσή του στις νέες απαιτήσεις του ρόλου του.

Θα υλοποιηθούν δύο ομάδες εκπαίδευσης με εβδομαδιαία συχνότητα. Οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετέχουν θα έχουν την ευκαιρία να επεξεργασθούν θέματα όπως:

  • Η βελτίωση των γνώσεων για το θέμα της εξάρτησης, τις ψυχοδραστικές ουσίες και την αιτιολογία του προβλήματος.
  • Η διερεύνηση της έννοιας πρόληψη και η σύνδεσή της με το ρόλο του εκπαιδευτικού και του σχολείου.
  • Η ενίσχυση του ρόλου του εκπαιδευτικού
  • Η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σε σχέση με το ρόλο τους στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των παιδιών
  • Η εκπαίδευση σε συγκεκριμένα υλικά πρόληψης και εφαρμογή τους στην σχολική τάξη
  • Η ενίσχυση των δεξιοτήτων εμψύχωσης για ενθάρρυνση των μαθητών για ελεύθερη έκφραση και ανάληψη πρωτοβουλιών πρόληψης.
  • Η ενίσχυση εναλλακτικών τρόπων επικοινωνίας και ενεργητικής ακρόασης
  • Η κατανόηση και η ευαισθητοποίηση τους στη ψυχολογία και στις ανάγκες των παιδιών και εφήβων
  • Η ενίσχυση του εκπαιδευτικού τους ρόλου με την εξάσκηση τους σε δεξιότητες που προάγουν την κοινωνική και την προσωπική εκπαίδευση των μαθητών σε θέματα  επικοινωνίας, συνεργασίας, επίλυσης συγκρούσεων, αντίστασης στις αρνητικές πιέσεις

 

Συντονιστής

Δημήτρης Παρλαβάντζας

Κλινικός Ψυχολόγος, επιστημονικό στέλεχος "Πρότασης Κοινωνικής Παρέμβασης"

ΝΕΟ ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ – «Το πέρασμα από την τάξη στην ομάδα».

_δασκάλων_1.JPG_δασκάλων_2.JPG

 

Η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και το Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων ν.Καρδίτσας στα πλαίσια του Δικτύου Πρόληψης στη Σχολική Κοινότητα , διοργανώνει σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης ν.Καρδίτσας, βιωματικό σεμινάριο με θέμα: Εισαγωγή στη δυναμική της ομάδας-τάξης. Το πέρασμα από την τάξη στην ομάδα» για εκπαιδευτικούς Α/θμιας.

Στόχος των βιωματικών σεμιναρίων/εργαστηρίων είναι η υποστήριξη του εκπαιδευτικού και η ενίσχυσή του στις νέες απαιτήσεις του ρόλου του.

Η διάρκεια του σεμιναρίου είναι 30 ώρες (1 φορά την εβδομάδα για ένα δίωρο, απογευματινές ώρες στο χώρο του Κέντρου Πρόληψης)

Οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετέχουν θα έχουν την ευκαιρία να επεξεργασθούν θέματα όπως:

 

Ø     Αναπτυξιακά γνωρίσματα της σχολικής ηλικίας.

Ø     Ο ρόλος του εκπαιδευτικού

Ø     Οι ρόλοι στην ομάδα-τάξη

Ø     Τεχνικές επικοινωνίας

Ø     Κίνδυνοι διαδικτύου

Ø     Έκφραση και διαχείριση των συναισθημάτων

Ø     Προσομοιώσεις περιστατικών από την καθημερινότητα του σχολείου.

Ø     Πένθος

Ø     Σύνθεση της διαφορετικότητας μέσα στη σχολική τάξη

Ø     Συγκρούσεις και δυσκολίες στον επαγγελματικό χώρο

Ø     Επικοινωνία με συναδέλφους

 

Συντονίστρια – διευκολύντρια ομάδας: Κωστοπούλου Βασιλική, Φ.Π.Ψ. επιστημονικό στέλεχος «Πρότασης Κοινωνικής Παρέμβασης».

 

 

ΝΕΟ -Συμπληρωματικός Κύκλος Ομάδας Γονέων

 

_στον_δρόμο.jpg

ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

Μέσα από την συμμετοχή τους σε ομάδα συνάντησης

 

Τον Μάιο 2014 ολοκλήρωσαν σε 10 συναντήσεις, τον κύκλο τους γονείς της Καρδίτσας. Οι γονείς συμμετείχαν στην ομάδα γονέων με θέμα: "Οι δυνατότητές μας στην κρίση: Αξιοποιώντας τα θετικά της επικοινωνίας".

Από τα ερωτηματολόγια αξιολόγησης των συναντήσεων και σε ποσοστό 85% οι γονείς ζήτησαν και μια συνέχεια.

Έτσι οργανώθηκε ένας  νέος κύκλος 6 συναντήσεων, από 23 Σεπτεμβρίου έως 4 Νοεμβρίου 2014.

Τα αιτήματα για επεξεργασία που έβαλαν οι γονείς αφορουν:

- Στις σχέσεις ενηλίκων

- Στα όρια ενηλίκων & παιδιών

- Στην προστασία από την τοξικότητα όταν συμβαίνει μέσα στις σχέσεις (οικογενειακές - κοινωνικές - επαγγελματικές)

 

Συντονιστής - διευκολυντής ομάδας: Αποστολόπουλος Κώστας, Πολιτικές Επιστήμες, Στέλεχος "Πρότασης Κοινωνικής Παρέμβασης" - Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Καρδίτσας

 

Μια ξεχωριστή ημέρα για την Πρόληψη των Εξαρτήσεων στο νομό Καρδίτσας

26 Ιούνη :Παγκόσμια Ημέρα Κατά των Ναρκωτικών

diktia.jpg

 

Εκ μέρους της Επιστημονικής ομάδας

Αλογάριαστου Βούλα, Επιστημονικά Υπεύθυνη

του Κέντρου Πρόληψης

 

26η Ιούνη: Παγκόσμια Μέρα κατά των Ναρκωτικών. Για μας τους εργαζόμενους του Κέντρου Πρόληψης είναι μια συνηθισμένη μέρα μιας και σε καθημερινή βάση ασχολούμαστε με το κομμάτι των Εξαρτήσεων και δεν νιώθουμε την ανάγκη να το … «γιορτάσουμε».

Εξάλλου οι τεράστιες κοινωνικοοικονομικές αλλαγές που ζούμε  είναι τέτοιες που πολλές φορές οι λέξεις δεν είναι αρκετές για να εκφράσουν αυτά που βλέπουμε να συμβαίνουν γύρω μας.

Περισσότερα...

ΜΕ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΑΠΑΝΤΟΧΗ & ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΘΑΡΡΟΣ….

 

gonlif-thumb-large.jpg

 

Τα χρόνια θεσμικά προβλήματα που μας ακολουθούν, συγχρονίζονται με την έλλειψη χρηματοδότησης. Παρόλο που παραμένουμε απλήρωτοι από τον Δεκέμβρη του 2013, με χρεωμένες τις ανελαστικές δαπάνες της δομής μας, αλλά και σε τρίτους, η επιστημονική ομάδα της «Πρότασης Κοινωνικής Παρέμβασης», έδειξε τρομερές αντοχές.

Έτσι με συνέπεια στους δεσμούς της με την τοπική κοινωνία, την κοινότητα και την διαπαιδαγώγησή της  και στις ίδιες τις αξίες που κουβαλά η δομή – οι άνθρωποί της δηλαδή ολοκλήρωσε ένα πλούσιο σε έργο εξάμηνο.

 

Περισσότερα...

ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΕ ΕΦΗΒΟΥΣ

 

ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΕ ΕΦΗΒΟΥΣ ΕΝΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ

ΛΥΚΕΙΟ ΠΡΟΑΣΤΙΟΥ

apolyseis_pick660.jpg

Το Κέντρο Πρόληψης Καρδίτσας σε συνεργασία με τη διεύθυνση του  Λυκείου Προαστίου πραγματοποίησε  το διάστημα Μάρτιος- Απρίλιος 2014 για τρίτη συνεχή χρονιά προληπτική παρέμβαση σε έφηβους της  τρίτης τάξης. Η παρέμβαση είχε ως στόχο να  βοηθήσει τον έφηβο να ανακουφιστεί από τις εσωτερικές συγκρούσεις, καθώς και από τα ποικίλα άγχη, που αντιμετωπίζει σε αυτή την κρίσιμη καμπή της ζωής του. Η παρέμβαση έλαβε χώρα εντός του σχολικού πλαισίου. Μέσα σε τέσσερις δίωρες συνεδρίες οι μαθητές με τη βοήθεια του ψυχολόγου και στελέχους πρόληψης του Κέντρου Πρόληψης Καρδίτσας κ. Δημήτρη Παρλαβάντζα  επεξεργάστηκαν θέματα :

-          Αυτογνωσίας

-          Ενίσχυσης της  αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης

-          Διαχείρισης άγχους

-          Διαχείρισης συγκρούσεων

-          Έκφρασης συναισθημάτων

-          Διαχείρισης χρόνου

-          Αντιμετώπισης του άγχους των εξετάσεων

ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΠΑΛΑΜΑ

10269632_703175036395803_6131080152602670018_n.jpg                                                                                    

Το Κέντρο Πρόληψης Καρδίτσας σε συνεργασία με το σύλλογο γυναικών  Παλαμά πραγματοποίησε το διάστημα  Μάρτιος- Μάιος  2014 βιωματικό σεμινάριο για γυναίκες επάνω σε  θέματα  αυτογνωσίας. Το σεμινάριο περιελάμβανε  δέκα δίωρες συνεδρίες και ο σκοπός του ήταν οι γυναίκες που συμμετείχαν με τη βοήθεια του ψυχολόγου και στελέχους πρόληψης του Κέντρου Πρόληψης Καρδίτσας κ. Δημήτρη Παρλαβάντζα  να μιλήσουν, να ακούσουν, να σκεφτούν και να επεξεργαστούν, μέσα από βιωματικές και δημιουργικές διεργασίες, θέματα που αφορούν το ρόλο τους, τις σχέσεις και τις συγκρούσεις, τα συναισθήματα και τις επιθυμίες τους, σε μία προσωπική πορεία ανάπτυξης.

Ημερίδα για την προληψη από το Παρατηρητήριο Σχολικής Βίας

 

Υπαρκτά και ανησυχητικά τα φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού

 

 via.jpg

 

 

via2.jpg

Περισσότερα...

Έναρξη εκπαιδευτικών – βιωματικών σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

 

 

Ξεκίνησαν τις συναντήσεις τους, στις 10.03.2014  και 12.03.2014 αντίστοιχα με τη συνεργασία του Γραφείου Σχολικών Συμβούλων Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ν. Καρδίτσας, 2 νέες ομάδες εκπαιδευτικών, διαφορετικών ειδικοτήτων από διαφορετικά σχολεία της περιοχής.

 

Οι  εκπαιδευτικοί, για 12 δίωρες απογευματινές συναντήσεις στο χώρο του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ν. Καρδίτσας ‘’Πρόταση Κοινωνικής Παρέμβασης», συμμετέχουν στα σεμινάρια με θέμα:

 «O ρόλος του εκπαιδευτικού στη σύγχρονη πραγματικότητα».

 

 

Το βιωματικά σεμινάρια έχουν ως στόχο να υποστηρίξουν τους συμμετέχοντες:

 

  • Στην κατανόηση της πρόληψης για το σχολείο και τις σχέσεις τους
  • Στην άσκηση σε τεχνικές επικοινωνίας και ενεργητικής ακρόασης
  • Στην κατανόηση των νέων απαιτήσεων του ρόλου τους, όπως σαν νέες ανάγκες προκύπτουν από τη συγκεκριμένη δύσκολη εποχή
  • Στην άσκηση στην ομαδική εργασία και παρουσίαση του παραγόμενου έργου της
  • στην άσκηση και κατανόηση της δυναμικής διεργασίας της ομάδας
  • Στην προσομοίωση μέσω περιστατικών

 

Συντονίστρια –Υπεύθυνη Ομάδας: Κωστοπούλου Βάσω, Φ.Π.Ψ. Επιστημονικό Στέλεχος ΄΄Πρότασης Κοινωνικής Παρέμβασης΄΄