logo

okana

Έναρξη εκπαιδευτικών – βιωματικών σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

 

 

Ξεκίνησαν τις συναντήσεις τους, στις 10.03.2014  και 12.03.2014 αντίστοιχα με τη συνεργασία του Γραφείου Σχολικών Συμβούλων Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ν. Καρδίτσας, 2 νέες ομάδες εκπαιδευτικών, διαφορετικών ειδικοτήτων από διαφορετικά σχολεία της περιοχής.

 

Οι  εκπαιδευτικοί, για 12 δίωρες απογευματινές συναντήσεις στο χώρο του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ν. Καρδίτσας ‘’Πρόταση Κοινωνικής Παρέμβασης», συμμετέχουν στα σεμινάρια με θέμα:

 «O ρόλος του εκπαιδευτικού στη σύγχρονη πραγματικότητα».

 

 

Το βιωματικά σεμινάρια έχουν ως στόχο να υποστηρίξουν τους συμμετέχοντες:

 

  • Στην κατανόηση της πρόληψης για το σχολείο και τις σχέσεις τους
  • Στην άσκηση σε τεχνικές επικοινωνίας και ενεργητικής ακρόασης
  • Στην κατανόηση των νέων απαιτήσεων του ρόλου τους, όπως σαν νέες ανάγκες προκύπτουν από τη συγκεκριμένη δύσκολη εποχή
  • Στην άσκηση στην ομαδική εργασία και παρουσίαση του παραγόμενου έργου της
  • στην άσκηση και κατανόηση της δυναμικής διεργασίας της ομάδας
  • Στην προσομοίωση μέσω περιστατικών

 

Συντονίστρια –Υπεύθυνη Ομάδας: Κωστοπούλου Βάσω, Φ.Π.Ψ. Επιστημονικό Στέλεχος ΄΄Πρότασης Κοινωνικής Παρέμβασης΄΄

 

 

 

 

«ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ – ΑΞΙΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ»

  ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ

Στα πλαίσια του Δικτύου Πρόληψης στη Σχολική Κοινότητα

 _κομάτια.jpg

 

            Η οικογένεια ως πρωταρχική κοινωνική ομάδα αποτελεί ιδιαίτερα στην εποχή μας, μόνιμο αντικείμενο μελέτης και έρευνας.

            Η δομή, η λειτουργία της, οι συναισθηματικοί δεσμοί των μελών της καθώς, η συχνά ελλιπής επικοινωνία μεταξύ των μελών της, η απουσία και των δύο γονιών από το σπίτι, οι διαφοροποιημένες ανάγκες και προσδοκίες των μελών, το συνεχές μεταβαλλόμενο κοινωνικο-οικονομικό πλαίσιο-περιβάλλον καθώς και άλλα θέματα, δημιουργούν συχνά εμφανή ενδο-οικογενειακά ζητήματα με εξίσου σοβαρές προεκτάσεις στο ίδιο το κοινωνικό γίγνεσθαι.

            Έτσι λοιπόν η συμμετοχή της οικογένειας σε προγράμματα για την αντιμετώπιση των δυσκολιών της και σε προγράμματα που θα δράσουν προληπτικά είναι πλέον διεθνώς παραδεκτό ως απαραίτητο.

Αναγνωρίζοντας τα παραπάνω Το Κέντρο Πρόληψης των εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ν. Καρδίτσας, η «Πρόταση Κοινωνικής Παρέμβασης», από το 1997 έως και σήμερα δημιούργησε και υλοποίησε το Εργαστήρι για την επικοινωνία στην οικογένεια – «Τεχνικές Επικοινωνίας»

 

Η νέα ομάδα γονέων ξεκίνησε τις συναντήσεις της την Τρίτη 4.03.2014 και θα ολοκληρώσει των κύκλο της στις 6.05.2014, μετά από 10 δίωρες απογευματινές συνεδρίες με θέμα:

««ΟΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ – ΑΞΙΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ»

και έχοντας ως βασικούς στόχους:

Ø     Να ενισχύσει τους γονείς και να τους ενθαρρύνει στο δύσκολο ρόλο τους

Ø     Να τους διευκολύνει να αναγνωρίσουν και να επεξεργαστούν τους φόβους , τα συναισθήματα και τις ανησυχίες τους

Ø     Να τους στηρίξει με το να έχουν την ευκαιρία να ανταλλάξουν εμπειρίες με άλλους γονείς , ώστε να πάρουν πληροφορίες και κατά συνέπεια να αναπτύξουν την ικανότητά τους για πιο αποτελεσματική επικοινωνία με τα παιδιά τους

Ø     Να τους ενισχύσει το αίσθημα ότι ασκούν σημαντική επιρροή στη ζωή των παιδιών τους .

Ø     Να τους ανακουφίσει από την πρωτόγνωρη κρίση που βιώνουμε όλοι, αξιοποιώντας τα θετικά της κρίσης.

 

Συντονιστής της ομάδας: Αποστολόπουλος Κώστας, Πολιτικές Επιστήμες, Επιστημονικό Στέλεχος «Πρότασης Κοινωνικής Παρέμβασης».

 

Έναρξη Κύκλου Συναντήσεων Ομάδας Γονέων Δήμου Παλαμά

 

 

Tο Κέντρο Πρόληψης της εξάρτησης & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Νομού Καρδίτσας  «Προταση Κοινωνικης Παρέμβασης», ύστερα από αίτημα του Συλλόγου Γυναικών Παλαμά, ξεκίνησε την Πέμπτη 27  Φεβρουαρίου 2014, ομάδα ενημέρωσης – ευαισθητοποίησης γονέων με σκοπό την πρόληψη και την προαγωγή της ψυχοκοινωνικής υγείας.

Σκοπός των συναντήσεων των ομάδων γονέων είναι η ενδυνάμωση του γονεϊκού ρόλου και της λειτουργίας του οικογενειακού συστήματος, μέσα από διαδικασίες που στόχο έχουν να αναδείξουν συμπεριφορές που πιθανά δυσχεραίνουν την ομαλή λειτουργία της οικογένειας.

Οι γονείς θα έχουν την ευκαιρία να λάβουν πληροφόρηση για βασικά ζητήματα που άπτονται της ψυχοκοινωνικής λειτουργίας του οικογενειακού συστήματος γενικά, αλλά και  να διερευνήσουν προσωπικές δυσκολίες που ενδέχεται να αποδυναμώνουν την γονεϊκή αυτοεκτίμηση.

Συντονιστής

Δημήτρης Παρλαβάντζας

Κλινικός Ψυχολόγος-

Επιστημονικό Στέλεχος «Πρότασης Κοινωνικής Παρέμβασης»

 

Λήξη του βιωματικού σεμιναρίου για εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ν. Καρδίτσας

 

teens1.jpg

 

Έληξε το βιωματικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με θέμα ‘’Διαχείριση σχολικής τάξης’’ το οποίο υλοποιήθηκε από την «Πρόταση Κοινωνικής Παρέμβασης»  σε συνεργασία με τους σχολικούς συμβούλους Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ν. Καρδίτσας

Το  σεμινάριο περιλάμβανε δέκα δίωρες συναντήσεις και οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν είχαν την ευκαιρία να επεξεργαστούν θέματα που αφορούσαν  1/ την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του εφήβου, 2/ το ρόλο και τις ανάγκες του εκπαιδευτικού, 3/ την ενεργητική επικοινωνία των υποσυστημάτων του σχολικού πλαισίου 4/την έκφραση και τη διαχείριση των συναισθημάτων  και 5/ την επίλυση των συγκρούσεων μέσω της προσομοίωσης περιστατικών, που αναδύθηκαν  από την καθημερινή επαγγελματική δραστηριότητα των συμμετεχόντων.  Επίσης υλοποιήθηκαν ενότητες, που αφορούν στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης τόσο των καθηγητών όσο των μαθητών.

Στόχος του σεμιναρίου ήταν η ενθάρρυνση και η ενίσχυση των εκπαιδευτικών στο δύσκολο ρόλο τους έτσι ώστε και αυτοί  με τη σειρά τους  να βοηθήσουν τους εφήβους –μαθητές τους να εξασκηθούν σε εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας και αποτελεσματικής διαχείρισης  των προβλημάτων τους.

Το συντονισμό της ομάδας καθηγητών είχε η κα Βάσω Κωστοπούλου- Κόγια (Επιστημονικό στέλεχος του Κ.Π.

ΛΗΞΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ.

stella-thumb-large.jpg

Ολοκληρώθηκε το εκπαιδευτικό σεμινάριο με θέμα ‘’σύγχρονοι προβληματισμοί’’ το οποίο αφορούσε  εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και υλοποιήθηκε από το ‘’Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ν. Καρδίτσας’’.  Το σεμινάριο απευθύνονταν στους εκπαιδευτικούς εκείνους που είχαν ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο του βιωματικού εργαστηρίου «Πρόληψη στη Σχολική Κοινότητα».

  Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη εκπαίδευση,  είχαν την ευκαιρία μέσα από οχτώ δίωρες συναντήσεις να εμβαθύνουν σε θέματα σύγχρονων προβληματισμών όπως:  1/Εμβάθυνση σε θέματα επικοινωνίας και συνεργασίας με τους γονείς  2/  σε θέματα ψυχοκοινωνικών προβλημάτων 3/σε θέματα ενδοσχολικής βίας κ.λ.π. Στόχος  του σεμιναρίου ήταν η δημιουργία ενός υποστηρικτικού κλίματος για τον εκπαιδευτικό, ώστε να αντιμετωπίσει με λειτουργικό τρόπο τις σύγχρονες προκλήσεις του ρόλου του.

Συντονιστής της  ομάδας: Δημήτρης Παρλαβάντζας  Επιστημονικό Στέλεχος "Πρότασης Κοινωνικής Παρέμβασης", Κλινικός Ψυχολόγος

1η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ

12096869864SsB7P.jpg

Πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα, 20.01.2014 στους χώρους του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Καρδίτσας «Πρόταση Κοινωνικής Παρέμβασης», η 1η συνάντηση των συντονιστών του Δικτύου με τους Συμμετέχοντες Φορείς που το Υποστηρίζουν.

Περισσότερα...

Ολοκλήρωση Συμπληρωματικών Συνεδριών Ομάδας Γονέων.

522344_umbrellas10.jpg

Η οικογένεια φαίνεται να βρίσκεται σε κρίση, να δέχεται ανακατατάξεις και αλλαγές. Οι επιρροές από την αλλαγή των ρόλων μέσα στο σπίτι και ιδιαίτερα του ρόλου της γυναίκας, οι νέες απαιτήσεις, οι διαφορετικοί τρόποι ψυχαγωγίας, οι εργασιακές ανάγκες, οι νέες κοινωνικές εξελίξεις, η τεχνολογία ακόμα και η παγκοσμιοποίηση, επιδρούν στην δομή και την πορεία της οικογένειας.

Περισσότερα...

"ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΟ "ΔΙΚΤΥΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ"

 

 Diktyo.jpg

Με πρωτοβουλία του Δήμου Καρδίτσας και  υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπαίδευσης Θεσσαλίας

 

Συγκροτείται πρωτοποριακό “Δίκτυο Πρόληψης στη Σχολική Κοινότητα”

 

Συμμετέχουν οι Δ/νσεις ΠΕ και ΔΕ, οι Σχολικοί Σύμβουλοι και οι Πρόεδροι των  Σχολικών Επιτροπών και συντονίζουν το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Καρδίτσας «Πρόταση Κοινωνικής Παρέμβασης και το Παρατηρητήριο  Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού της  Περιφερειακής Δ/νσης  Α/θμιας και Β/θμιας  Εκπαίδευσης Θεσσαλίας

 

 

Περισσότερα...

ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ

 

_πόρτα.jpg

Κατόπιν αιτήματος της Διεύθυνσης του Δημοτικού σχολείου Μητρόπολης, Διευθυντής κος Φράγκος Δημήτριος και με τη συνεργασία του Σχολικού Συμβούλου κου Κωτοπούλη, «Η Πρόταση Κοινωνικής Παρέμβασης», πραγματοποίησε ομιλία στους γονείς και εκπαιδευτικούς του σχολείου, την Παρασκευή 13.12.2013, με Θέμα

«ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ»

Εισηγητής, το επιστημονικό στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης Παρλαβάντζας Δημήτρης, Κλιν. Ψυχολόγος, που εστίασε περισσότερο στις μορφές της επιθετικής συμπεριφοράς στο σχολείο, στον ρόλο του θύτη-θύματος και στις τεχνικές πρόληψης και αντιμετώπισης αυτών των συμπεριφορών από τους φύση και θέση παιδαγωγούς. (γονείς-δάσκαλοι)

Περισσότερα...

Έναρξη Συμπληρωματικής Εκπαίδευσης Δασκάλων

               Την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2013 ξεκίνησε η βιωματική εκπαίδευση (ως συμπληρωματικός κύκλος) δασκάλων που είχαν παρακολουθήσει το σεμινάριο : «Πρόληψη Κατά τη Σχολική Περίοδο».

 Με την λήξη του παραπάνω σεμιναρίου και στην αξιολόγησή του διαπιστώθηκε, ότι επιθυμούν μία συνέχεια εκπαίδευσης από το Κέντρο Πρόληψης.

Έτσι σχεδιάστηκε ένας νέος κύκλος συναντήσεων με θέμα:

«Σύγχρονοι Προβληματισμοί», ψυχοδυναμικής κατεύθυνσης

Στον κύκλο αυτό οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να:

-     επεξεργαστούν βαθύτερα ζητήματα αυτοεκτίμησης του εκπαιδευτικού

-     επεξεργαστούν βαθύτερα την επικοινωνία και τις σχέσεις ενηλίκων επαγγελματιών

-     ασκηθούν ουσιαστικότερα στην έκφραση συναισθημάτων, θετικών σκέψεων και συμπεριφορών.

 

Το σεμινάριο θα ολοκληρωθεί σε 8 δίωρες απογευματινές συναντήσεις στον χώρο της «Πρότασης Κοινωνικής Παρέμβασης»

 

Συντονιστής-Υπεύθυνος: Παρλαβάντζας Δημήτρης, Κλιν. Ψυχολόγος, Επιστημονικό Στέλεχος «Πρότασης Κοινωνικής Παρέμβασης»