logo

okana

ΝΕΟ: Συνεργασία με το 2ο ΕΠΑΛ

b1

Συνεργασία Κέντρου Πρόληψης & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ν. Καρδίτσας «Πρόταση Κοινωνικής Παρέμβασης»  και 2ου ΕΠΑΛ Καρδίτσας.

 

Του Κων/νου Ντούρα,

Οικονομολόγου, Υποδιευθυντή Ε.Π.Α.Λ Καρδίτσας, μέλος της ομάδας εκπαιδευτικών Κ.Π.ν. Καρδίτσας «Δυναμική της Ομάδας».

Είναι γνωστό ότι το σχολείο αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης της προσωπικότητας του παιδιού. Το σχολείο παρέχει, μεταξύ των άλλων, γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες επαγγελματικές και προσωπικές, αλλά κυρίως συντελεί ουσιαστικά στη δόμηση ισορροπημένης και ανεξάρτητης προσωπικότητας που λειτουργεί σε πλαίσια δομημένης και οργανωμένης κοινωνίας. 

Είναι συνεπώς απαραίτητο, οι μαθητές  να  αποκτήσουν ικανότητες και δεξιότητες που σχετίζονται με την συναισθηματική τους ανάπτυξη καθώς και την ικανότητά τους να διαχειρίζονται θετικά και αποτελεσματικά καταστάσεις και συνθήκες που θα μπορούσαν να τους αποσυντονίσουν προσωπικά και κοινωνικά.

Προς αυτή ακριβώς την κατεύθυνση,  τα τελευταία  5 χρόνια, υλοποιείται στο 2ο ΕΠΑΛ Καρδίτσας, σχετικό πρόγραμμα, το οποίο γίνεται σε συνεργασία του σχολείου με το Κέντρο Κοινωνικής Παρέμβασης Καρδίτσας.

 

 Το 2ο ΕΠΑΛ Καρδίτσας είναι το μεγαλύτερο επαγγελματικό Λύκειο του νομού Καρδίτσας, είναι σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία και παρουσιάζει πολύ σημαντικές επιτυχίες σε εκπαιδευτικό και κοινωνικό επίπεδο. Εκτός από τις μεγάλες επιτυχίες του σε αριθμό εισακτέων στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, ακόμη και στις πολύ υψηλόβαθμες και περιζήτητες σχολές, υλοποιεί σειρά εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, όπως Erasmus+, περιβαλλοντικά, αγωγής καταναλωτή, πολιτιστικά, αγωγής υγείας, προγράμματα σε συνεργασία με Φορείς και Οργανισμούς που αφορούν την υποστήριξη μαθητών σε ζητήματα συναισθηματικής και προσωπικής ανάπτυξης, κλπ.).

Παρέχει κάθε δυνατή διευκόλυνση, στο πλαίσιο της λειτουργίας του, ώστε να είναι επιτυχείς οι προσπάθειες που γίνονται από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Η συνεργασία του 2ου ΕΠΑΛ ΚΑρδίτσας με το Κέντρο Κοινωνικής Παρέμβασης Καρδίτσας, υλοποιείται με τη συμμετοχή μαθητών της Α΄ τάξης και της κ. Βάσως Κωστοπούλου, μέλος του Κέντρου Κοινωνικής Παρέμβασης Καρδίτσας.

Μέσα από συνεδρίες-συναντήσεις των μαθητών, οι οποίες γίνονται με προγραμματισμό και σταθερή συχνότητα, οι μαθητές ενημερώνονται, ενδυναμώνονται, γνωρίζουν τον εαυτό τους και τα συναισθήματά τους, ενισχύουν την αυτοεκτίμησή τους και τη συναισθηματική τους ανάπτυξη.

 

Μέσα από σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους διευκολύνονται στην έκφραση και αποτελεσματική διαχείριση των συναισθημάτων τους, απαραίτητου συστατικού για τη συναισθηματική αυτάρκεια των εφήβων.

Εξασκούνται στην απόκτηση λογικής και συναισθηματικής ισορροπίας,  εξοικειώνονται στη λήψη αποφάσεων μικρής αλλά και μεγαλύτερης σπουδαιότητας, μαθαίνοντας να αναλύουν πλήθος παραγόντων, συναισθηματικών και πρακτικών έτσι ώστε μέσω της εσωτερικής τους αξιολόγησης να επιλέγουν με τα δικά τους κριτήριά  την καλύτερη στάση και συμπεριφορά.

Η κ. Κωστοπούλου, με την εμπειρία της, ενισχύει και αναπτύσσει τις εσωτερικές δυνάμεις των μαθητών να αντιστέκονται και να αντιδρούν αποτελεσματικά σε εξωγενείς  παράγοντες που μπορούν να δημιουργήσουν στρες και να τους αποπροσανατολίσουν.

Μαθαίνουν τεχνικές αντίστασης σε πιέσεις συνομήλικων, οι οποίοι ως σημαντικός φορέας κοινωνικοποίησης μπορούν να λειτουργήσουν εντελώς αποπροσανατολιστικά όταν οι συνομήλικοι δε διακατέχονται από καλές προθέσεις ή όταν δε μπορούν να τις εκφράσουν με το σωστό τρόπο.

Αν συμβαίνει αυτό μπορούν να παρασύρουν σε παραβατικές ή αντικοινωνικές συμπεριφορές και να θυματοποιήσουν όποιον δεν έχει την ικανότητα και δεξιότητα αποτελεσματικής αντίστασης και διαχείρισης της εξωγενούς πίεσης των συνομιλήκων.

Εύκολα συνάγεται η σημαντικότητα της συνεργασίας αυτής, η οποία τεκμαίρεται από τα θετικά αποτελέσματα των μαθητών που συμμετέχουν. Αποτελέσματα που είναι άμεσα ορατά, αλλά κυρίως που αποτελούν την βάση για τις μελλοντικές στάσεις και συμπεριφορές των μαθητών στην ενήλικη ζωή τους, ως ολοκληρωμένα και  ενεργά άτομα.