logo

okana

Εκπαίδευση στην μέθοδο της Καταξιωτικής Διερεύνησης (Appreciative Inquiry)»

Η «Πρόταση Κοινωνικής Παρέμβασης», συμμετείχε στο: «Βιωματικό σεμινάριο με θέμα τον προσανατολισμό στην αλλαγή, την διερεύνηση των αποθεμάτων και την αξιοποίηση των ικανοτήτων. Εκπαίδευση στην μέθοδο της Καταξιωτικής Διερεύνησης  (Appreciative  Inquiry Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στην Θεσσαλονίκη στις 22-23-24/03/2017. (συμμετοχή: Αποστολόπουλος Κώστας, Λειτουργός Πρόληψης).

Το εκπαιδευτικό σεμινάριο βασίζεται  κατά κύριο λόγο στις αρχές του Systemic Appreciative  Inquiry  Approach, αλλά παράλληλα αξιοποιούνται εργαλεία από την πολυφωνική προσέγγιση και την Συστημική Αναπαράσταση. Η προσέγγιση   ενισχύει την αλλαγή  και αναζητά τις δυνάμεις και τα αποθέματα που υπάρχουν είτε σε συλλογικά συστήματα (οικογένειες, σχολείο, κοινωνικές ομάδες), είτε στο ατομικό σύστημα (πρόσωπο) και έχει εφαρμοστεί τόσο στο χώρο της θεραπείας όσο και στην δουλειά με την κοινότητα ή με μεγάλους οργανισμούς.

Η αξιοποίηση της Καταξιωτικής Διερεύνησης συνδέεται άμεσα  με την υιοθέτηση μιας εναλλακτικής γλώσσας που δημιουργεί και ενισχύει τις θετικές δυνατότητες και προσανατολίζεται προς την αλλαγή και όχι απλά προς την επίλυση ή την  διερεύνηση του προβλήματος.

(Κέντρο εκπαίδευσης Ο.ΚΑ.ΝΑ Β. Ελλάδας, Υπεύθυνη Λεοντιάδου Κρυσταλλία Συντονίστρια εκπαιδευτικών δράσεων για στελέχη ΚΠ Βορείου Ελλάδος. Συντονιστής: Γκότσης Ηλίας, Κοινωνιολόγος – Ψυχοθεραπευτής, Προϊστάμενος Τμήματος Εκπαίδευσης και Ανθρώπινου Δυναμικού  Εκπαιδευτική ομάδα: Σμαρώ Μάρκου, Κοινωνική Λειτουργός- Ψυχοθεραπεύτρια, Επόπτρια και Εκπαιδεύτρια. Χαραλαμπίδης Εύαγγελος, Ψυχολόγος- Ψυχοθεραπευτής Λεοντιάδου Κρυσταλλία, Ψυχολόγος- Ψυχοθεραπεύτρια