logo

okana

Επίσκεψη γνωριμίας, συνεργασίας: Κέντρο Κοινότητας Δήμου Καρδίτσας.

Έναν από του κεντρικούς άξονες δράσης του Κέντρου Κοινότητας Δήμου Καρδίτσας, αποτελεί η υποδοχή, εξυπηρέτηση και διασύνδεση των πολιτών με όλα τα κοινωνικά προγράμματα και υπηρεσίες που υλοποιούνται στην περιοχή αναφοράς, μέσα από εξατομικευμένη ολιστική προσέγγιση.

 9b1adb45b953b7472c99dec511652a8a_L.jpg

Στις 15 Μαρτίου συναντήθηκαν οι επιστημονικές ομάδες του Κέντρου Κοινότητας και του Κέντρου Πρόληψης στους χώρους της «Πρότασης Κοινωνικής Παρέμβασης»

Αναπτύχθηκε ένας γόνιμος διάλογος, αποσαφηνίστηκαν οι στόχοι και το έργο, και σηματοδοτήθηκε η έναρξη μιας συστηματικής εργασίας με περιοδικές συναντήσεις μία/μήνα.

Στην επιστημονική ομάδα του Κέντρου Κοινότητας Δήμου Καρδίτσας δόθηκαν τα βασικά μας έντυπα ευαισθητοποίησης-ενημέρωσης και η αφίσα «Ομάδες Συνάντησης»

Η κοινοτική εργασία αποτελεί για μας έργο πνοής για τα συστήματα, την αιχμή του δόρατος για την ανακούφισή τους.

 

Άλλωστε το ρίζωμα και η ανάπτυξη του κοινοτικού δικτύου, συνηγορούν για τα παραπάνω.

Νέο «Το πέρασμα από την τάξη στην ομάδα.»

 

prolipsi4-1.jpg

 

 

Κατόπιν αιτήματος του συλλόγου των εκπαιδευτικών του 2ου ΕΠΑΛ Καρδίτσας πραγματοποιήθηκε (Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2018), παρέμβαση σε μαθητές της πρώτης λυκείου. Ενώ αρχικά η παρέμβαση αυτή περιελάμβανε τρεις δίωρες συναντήσεις κατόπιν αιτήματος των ίδιων των μαθητών κάλυψε έξι δίωρες συναντήσεις με περαιτέρω αίτημα για συνέχιση του προγράμματος και την επόμενη εκπαιδευτική χρονιά.

Στα πλαίσια των συναντήσεων αυτών δόθηκε η δυνατότητα στους εφήβους να ανταλλάξουν απόψεις, να εκφράσουν προβληματισμούς και να επεξεργαστούν τρόπους αντιστάσεων στις πιέσεις που δέχονται καθημερινά.

Συντονίστρια: Κωστοπούλου Βασιλική, Φ.Π.Ψ. στέλεχος Κέντρου Πρόληψης των εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ν. Καρδίτσας «Πρόταση Κοινωνικής Παρέμβασης».

Νέο Σεμινάριο εκπαιδευτικών «Εισαγωγή Καταξιωτικής Συστημικής Διερεύνησης – Appreciative Inquiry Systemic Approach»

Η «Πρόταση Κοινωνικής Παρέμβασης» Κέντρο Πρόληψης των εξαρτήσεων & Προαγωγής της ψυχοκοινωνικής Υγείας ν. Καρδίτσας, σχεδίασε και υλοποίησε Νοέμβριος 2017-Ιανουάριος 2018, με την συνεργασία της Δ/νσης και του γραφείου Σχολικών Συμβούλων, το 1ο Πιλοτικό Σεμινάριο «Εισαγωγή στην μέθοδο της Καταξιωτικής Διερεύνησης» για εκπαιδευτικούς της Δ.Δ.Ε. ν. Καρδίτσας.

            Το σεμινάριο απαρτίζονταν από επτά (6) δίωρες και μία τρίωρη απογευματινές συναντήσεις – μία (1) ανά εβδομάδα, στους χώρους του Κέντρου Πρόληψης (Πλαστήρα 12 4ος όροφος).

          Το μεθοδολογικό εργαλείο της Συστημικής Καταξιωτικής Διερεύνησης αποτελεί μια μέθοδο μάθησης, η οποία δίνει έμφαση στην αλληλεπιδρώσα διαδικασία, δημιουργώντας ένα περιβάλλον επικοινωνίας, μέσα στο οποίο οι άνθρωποι-μέλη της ομάδας μπορούν να εκφραστούν και να αναζητήσουν τους δικούς τους κώδικες και βιώματα, αλλά και των άλλων στην περιοχή της γνώσης.

          Ένα περιβάλλον αποδοχής και σεβασμού, το οποίο εστιάζει στις ικανότητες, τις δυνάμεις και τις αξίες του καθενός και της καθεμιάς, κι έτσι ελευθερώνει την δυναμική της μάθησης (Σμάρου-Μπαλάσκα)

          Ο πιλοτικός χαρακτήρας του σεμιναρίου του δίνει την δυνατότητα να αξιολογηθεί (εσωτερικά) και να εποπτευθεί εξωτερικά από το τμήμα εκπαίδευσης του ΟΚΑΝΑ.

          Η ομάδα θα ξανασυναντηθεί στις 8 Μαίου 2018 για το πρώτο της Follow Up.

 

Συντονιστής-Διευκολυντής Αποστολόπουλος Κώστας, Λειτουργός Πρόληψης Κέντρου Πρόληψης ν. Καρδίτσας)

Νέο ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ (Οκτώβριος 2017-Ιανουάριος 2018)

         Το Κέντρο Πρόληψης Καρδίτσας υλοποίησε τις παρακάτω παρεμβάσεις σε συνεργασία με σχολικές κοινότητες:

          Σε συνεργασία με το Λύκειο Προαστίου πραγματοποιεί προληπτική παρέμβαση με τίτλο:  «Ο κίνδυνος ως παράγοντας διαμόρφωσης ταυτότητας στην εφηβεία». Η παρέμβαση αφορούσε τους μαθητές της Β’ Λυκείου. Είχε διάρκεια πέντε δίωρων συναντήσεων και έλαβε χώρα μέσα στο σχολικό πλαίσιο και εντός του προγράμματος διδασκαλίας.

          Σε συνεργασία με το Μουσικό Λύκειο  Καρδίτσας πραγματοποιεί προληπτική παρέμβαση με τίτλο:  «Η ρητορική του μίσους» - « Η πρόληψη της βίας στο διαδίκτυο». Η παρέμβαση αφορούσε τους μαθητές της Α’ Λυκείου. Είχε διάρκεια έξη δίωρων συναντήσεων και έλαβε χώρα μέσα στο σχολικό πλαίσιο και εντός του προγράμματος διδασκαλίας. Η παρέμβασης πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την καθηγήτρια αγγλικής φιλολογίας του σχολείου Γεωργία Καραγιάννη.

          Σε συνεργασία με το Λύκειο Προαστίου πραγματοποίησε προληπτική παρέμβαση με τίτλο:  «Η ρητορική του μίσους»- « Η πρόληψη της βίας στο διαδίκτυο». Η παρέμβαση αφορούσε τους μαθητές της Α’ Λυκείου. Είχε διάρκεια έξη δίωρων συναντήσεων και έλαβε χώρα μέσα στο σχολικό πλαίσιο και εντός του προγράμματος διδασκαλίας. Η παρέμβαση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την καθηγήτρια φιλολογίας του σχολείου Αγορίτσα Σκαμπαρδόνη.

Συντονιστής των παρεμβάσεων: Παρλαβάντζας Δημήτρης, Κλ. Ψυχολόγος, στέλεχος πρόληψης Κ.Π.ν. Καρδίτσας

1ο Πανελλήνιο Διεπιστημονικό Συνέδριο των Κέντρων Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας

To 1ο Πανελλήνιο Διεπιστημονικό Συνέδριο των Κέντρων Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη στις 9-11 Μαρτίου 2018 με τον τίτλο «H διαχρονική πορεία της πρόληψης ως μοχλός κοινωνικής ενδυνάμωσης».

Το συνέδριο διοργανώνεται από τα Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων

Και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας " Σείριος" της Θεσσαλονίκης και τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης

Σκοπός του Συνεδρίου είναι η συμβολή στον επιστημονικό διάλογο γύρω από

Το ρόλο της Πρόληψης των Εξαρτήσεων, την προαγωγή της ψυχικής υγείας

Και η αναζήτηση προοπτικών στη νέα

Κοινωνική πραγματικότητα

Φιλοδοξεί να αποτελέσει τόπο συνάντησης και δικτύωσης επιστημόνων από

Το χώρο της υγείας, της ψυχικής υγείας, της εκπαίδευσης και της ευρύτερης κοινότητας.

Συγκεκριμένα οι στόχοι του συνεδρίου είναι:

●Η ανάδειξη της αναγκαιότητας της Πρόληψης των Εξαρτήσεων ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες

●Ο κριτικός αναστοχασμός και η αξιολόγηση του έργου της Πρόληψης

●Οι επιστημονικές εξελίξεις και οι περιορισμοί στον τομέα της Πρόληψης

Των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας

●Η συζήτηση προτάσεων για τη μετέπειτα πορεία και εξέλιξη του έργου της Πρόληψης

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Στα πλαίσια της θεματικής εβδομάδας, το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ν. Καρδίτσας, Κατόπιν αιτημάτων των σχολικών μονάδων πραγματοποίησε παρεμβάσεις σε μαθητές γυμνασίων.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι παρεμβάσεις έγιναν στα γυμνάσια:

1ο Γυμνάσιο Καρδίτσας

3ο Γυμνάσιο καρδίτσας

6ο Γυμνάσιο Καρδίτσας

Μουσικό Γυμνάσιο Καρδίτσας

Γυμνάσιο Κέδρου

Γυμνάσιο Παλαμά

Γυμνάσιο Προαστίου

Τις δράσεις ανέλαβαν και ολοκλήρωσαν τα στελέχη Πρόληψης του Κέντρου Πρόληψης ν.Καρδίτσας:

Αλογάριαστου Βούλα, Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης ν.Καρδίτσας

Αποστολόπουλος Κώστας, Επιστημονικό Στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης ν. Καρδίτσας

Κωστοπούλου Βασω,Επιστημονικό Στέλεχος Κέντρου Πρόληψης ν.Καρδίτσας

Παρλαβάντζας Δημήτρης Επιστημονικό Στέλεχος Κέντρου Πρόληψης ν. Καρδίτσας

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Στα πλαίσια της Θεματικής εβδομάδας, το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ν. Καρδίτσας ''Πρόταση Κοινωνικής Παρέμβασης΄΄ σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του Μουσικού Σχολείου Καρδίτσας και ύστερα από αίτημά της, πραγματοποίησε συναντήσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης πάνω σε θέματα διαδικτυακής εξάρτησης.

Σε αυτό το πλαίσιο το Επιστημονικό Στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης ν. Καρδίτσας - Κλινικός Ψυχολόγος κος Παρλαβάντζας Δημήτρης, συναντήθηκε με τα τμήματα της Γ Τάξης Γυμνασίου και συζήτησε  με τους μαθητές, τους προβληματισμούς επί του θέματος.

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 3o ΓΥΜΝ. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Η «Πρόταση Κοινωνικής Παρέμβασης», ανταποκρίθηκε στο αίτημα της Δ/νσης (κα Τσούνταυ Αναστασία), να εργαστούμε με τους μαθητές/τριες των τριών τάξεων του σχολείου. (24-28 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2017). Επιλέχτηκε τυχαία ένα τμήμα από κάθε τάξη – δύο δίωρες παρεμβάσεις ανά τάξη.

Με κάθε τμήμα ξεχωριστά, στην ολομέλεια, και σε μικρές υποομάδες, σταθήκαμε στα μηνύματα που παίρνουμε από τους «σημαντικούς άλλους», στα συναισθήματα που μας προκαλούν αυτά, αλλά και στις αξίες που εμείς πιστεύουμε ότι έχουμε, ανασύροντας καταστάσεις για τις οποίες ήμαστε περήφανοι, από το πρόσφατο παρελθόν. 

Μέσα από βιωματικές ασκήσεις και μοίρασμα, φροντίσαμε τις ικανότητές μας και ενισχύσαμε τις δεξιότητες του διπλανού μας.

Στόχος ήταν η ενίσχυση της θετικοποίησης και των αξιών των μαθητών στο σχολικό και κοινωνικό πλαίσιο, μέσω τις αναγνώρισης των ατομικών και ομαδικών δεξιοτήτων.

Συντονιστής-διευκολυντής: Αποστολόπουλος Κώστας, Λειτουργός Πρόληψης.

Εκπαίδευση στην μέθοδο της Καταξιωτικής Διερεύνησης (Appreciative Inquiry)»

Η «Πρόταση Κοινωνικής Παρέμβασης», συμμετείχε στο: «Βιωματικό σεμινάριο με θέμα τον προσανατολισμό στην αλλαγή, την διερεύνηση των αποθεμάτων και την αξιοποίηση των ικανοτήτων. Εκπαίδευση στην μέθοδο της Καταξιωτικής Διερεύνησης  (Appreciative  Inquiry Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στην Θεσσαλονίκη στις 22-23-24/03/2017. (συμμετοχή: Αποστολόπουλος Κώστας, Λειτουργός Πρόληψης).

Το εκπαιδευτικό σεμινάριο βασίζεται  κατά κύριο λόγο στις αρχές του Systemic Appreciative  Inquiry  Approach, αλλά παράλληλα αξιοποιούνται εργαλεία από την πολυφωνική προσέγγιση και την Συστημική Αναπαράσταση. Η προσέγγιση   ενισχύει την αλλαγή  και αναζητά τις δυνάμεις και τα αποθέματα που υπάρχουν είτε σε συλλογικά συστήματα (οικογένειες, σχολείο, κοινωνικές ομάδες), είτε στο ατομικό σύστημα (πρόσωπο) και έχει εφαρμοστεί τόσο στο χώρο της θεραπείας όσο και στην δουλειά με την κοινότητα ή με μεγάλους οργανισμούς.

Η αξιοποίηση της Καταξιωτικής Διερεύνησης συνδέεται άμεσα  με την υιοθέτηση μιας εναλλακτικής γλώσσας που δημιουργεί και ενισχύει τις θετικές δυνατότητες και προσανατολίζεται προς την αλλαγή και όχι απλά προς την επίλυση ή την  διερεύνηση του προβλήματος.

(Κέντρο εκπαίδευσης Ο.ΚΑ.ΝΑ Β. Ελλάδας, Υπεύθυνη Λεοντιάδου Κρυσταλλία Συντονίστρια εκπαιδευτικών δράσεων για στελέχη ΚΠ Βορείου Ελλάδος. Συντονιστής: Γκότσης Ηλίας, Κοινωνιολόγος – Ψυχοθεραπευτής, Προϊστάμενος Τμήματος Εκπαίδευσης και Ανθρώπινου Δυναμικού  Εκπαιδευτική ομάδα: Σμαρώ Μάρκου, Κοινωνική Λειτουργός- Ψυχοθεραπεύτρια, Επόπτρια και Εκπαιδεύτρια. Χαραλαμπίδης Εύαγγελος, Ψυχολόγος- Ψυχοθεραπευτής Λεοντιάδου Κρυσταλλία, Ψυχολόγος- Ψυχοθεραπεύτρια

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΟ 1ο ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ν. Καρδίτσας σε συνεργασία με το 1ο Λύκειο Καρδίτσας, πραγματοποίησε στο διάστημα Φεβρουαρίου - Μαρτίου 2017 προληπτική παρέμβαση με τίτλο ''Εφηβεία και Σύγχρονοι προβληματισμοί''. Η παρέμβαση αφορούσε τους μαθητές της Γ Λυκείου.

Στα πλαίσια της παρέμβασης πραγματοποιήθηκαν 5 δίωρες συναντήσεις μέσα στο σχολικό τους χώρο και εντός σχολικού ωραρίου.

Υπεύθυνος - συντονιστής ήταν ο κος Παρλαβάντζας Δημήτρης, Κλινικός Ψυχολόγος - Στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας ν. Καρδίτσας.

Σελίδα 1 από 9