logo

okana

Κατάθεση εμπειρίας από την εφαρμογή του υλικού «Ο ΠΥΞΙΔΟΥΛΗΣ ΚΑΙ Η ΠΥΞΙΔΟΥΛΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ»

Νηπιαγωγός 1

Με βάση τα πιο σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα όσο πιο νωρίς ξεκινά η πρόληψη τόσο πιο αποτελεσματική μπορεί να είναι .Μπορούμε λοιπόν να ξεκινήσουμε την προσπάθεια από τα μικρά παιδιά του Νηπιαγωγείου; Ναι! Αφού διάβασα το πρόγραμμα του «Πυξιδούλη και της Πυξιδούλας» είπα ότι μπορώ να το κάνω, αξίζει και είμαι υποχρεωμένη να δείξω στα παιδιά πώς να δέχονται τη διαφορετικότητα, να σέβονται τον εαυτό τους και τους άλλους, πώς να εκφράζουν τα συναισθήματα τους και άλλα πολλά σημαντικά εφόδια.


Κατά την εφαρμογή του προγράμματος , αυτό που αντιλήφθηκα ήταν αρχικά ότι τα παιδιά είχαν μεγάλη λαχτάρα και προσμονή για την επίσκεψη των δύο ηρώων μας, κάθε εβδομάδα την προκαθορισμένη μέρα.
Στη συνέχεια τα παιδιά μπόρεσαν να παρακολουθήσουν και να ανταποκριθούν πλήρως σε όλες τις καρτέλες εφαρμογής του προγράμματος.
Πολλές φορές σε διάφορες στιγμές κατά την διάρκεια της εβδομάδας παραλλήλιζαν και ανακαλούσαν στη μνήμη τους συγκεκριμένες δραστηριότητες του προγράμματος που πίσω απ΄ αυτές κρύβονταν έννοιες ή μηνύματα όπως σεβασμός, αποδοχή, υπομονή, ενδιαφέρον. Οι αγαπημένες κούκλες με έμμεσο τρόπο πέρασαν στα μικρά παιδιά μηνύματα τόσο μεγάλα, που μέσα στην όλη προσπάθεια που γίνεται στο χώρο του σχολείου όπως για παράδειγμα ένταξης ,κοινωνικοποίηση και προετοιμασία για το δημοτικό , θα μπορούσαν να περνάνε κατά κάποιο τρόπο σε δεύτερη μοίρα. Έτσι το πρόγραμμα έρχονταν κάθε Παρασκευή να υπενθυμίσει και να «υποχρεώσει» όλους μας να ασχοληθούμε με τον εαυτό μας αλλά και με τους άλλους λίγο πιο βαθειά και ουσιαστικά.
Βέβαια εκτός απ' όλα αυτά και για μένα σαν εκπαιδευτικό ήταν μια πρωτόγνωρη , πραγματικά ξεχωριστή και ιδιαίτερη εμπειρία. Κατάφερα να μοιραστώ με τα παιδιά τη χαρά και τον ενθουσιασμό τους και να έρθω πιο κοντά τους , μέσα από την Πυξιδούλα και τον Πυξιδούλη (αποχαιρετούσαν τις κούκλες με μια αγκαλιά και ένα φιλί με τόση αγάπη που πραγματικά με συγκινούσαν πολύ).
Ήταν μεγάλη και ευχαρίστηση να βλέπω να ανταποκρίνονται μ' αυτόν τον τρόπο.
Τέλος νοιώθω πολύ τυχερή που μπορώ και έχω να συνεισφέρω έστω και με αυτόν τον τρόπο σ' αυτή τη μεγάλη προσπάθεια που κάνει η «ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ»
Ελπίζω να καταφέρω να βάλω έστω κι ένα μικρό λιθαράκι στην αντιμετώπιση του προβλήματος των Εξαρτήσεων , το οποίο όπως γνωρίζουμε αποτελούν μάστιγα των τελευταίων χρόνων.

Νηπιαγωγός 2

Το πρόγραμμα ήταν βατό και καθοδηγητικό. Οι δραστηριότητες πολύ κατανοητές από τα παιδιά. Έπαιξαν διασκέδασαν και προβληματίστηκαν.
Έβαλαν κανόνες και τους τήρησαν, Έβγαλαν συμπεράσματα και προσπάθησαν να τα περάσουν και στο σπίτι. Εκεί η αποδοχή δεν ήταν καθολική»ναι μεν αλλά έτσι με βολεύει» λέει η οικογένεια.
Η εμπειρία μου ήταν από τις καλύτερες μια και έχω χρόνια, που ασχολούμαι με προγράμματα.

Νηπιαγωγός 3

Για εμένα ήταν ένα πρόγραμμα καινούργιο , που σαν θεματολογία ήταν αυτή, που ακολουθώ στη διάρκεια της χρονιάς, αλλά το έκανε ενδιαφέρον και ελκυστικό η ύπαρξη της κούκλας.
Οι κούκλες βοήθησαν πολύ τα παιδιά να προσέχουν και ο μαγικός κύκλος με την μπάλα ήταν πολύ εύκολο να συγκεντρώσουν τα παιδιά γύρω από τις κούκλες ώστε να αρχίσει η συζήτηση και να προχωρήσουμε στο κυρίαρχο θέμα.
Το πρόγραμμα για εμάς κύλησε εύκολα και ευχάριστα πέρα από μια –δύο φορές , που για τα παιδιά ηλικίας 3 ετών ήταν λίγο αδιάφορο π.χ. όταν μιλούσαμε για τις υγιεινές τροφές.
Πιστεύω πως πήραμε αρκετά πράγματα από αυτό το πρόγραμμα και εγώ και τα παιδιά, που συμμετείχαν γιατί το περίμεναν κάθε Παρασκευή με αγωνία. Γίναμε μια παρέα πιο δεμένη. Θεωρώ πως όταν το εφαρμόσω την επόμενη χρονιά θα είναι καλύτερα και για τα παιδιά και για εμένα.

Νηπιαγωγός 4

Η εφαρμογή του προγράμματος ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία τόσο για εμένα όσο και για τα παιδιά, που συμμετείχαν σε αυτό . Τα παιδιά δέχτηκαν με μοναδική χαρά και ενθουσιασμό τις κούκλες, που ήρθαν στο σχολείο, για να τα συναντήσουν.
Οι κανόνες της τάξης, που μπήκαν για δεύτερη φορά μέσω της κούκλας έγιναν τώρα πιο ουσιαστικοί και πιο αποδεκτοί από πρώτα.
Τα παιχνίδια γέμισαν χαρά και καθήλωσαν ακόμα και τα πιο ζωηρά παιδιά της τάξης.
Τέλος τα παιδιά προβληματίστηκαν και θέλησαν να προτείνουν τρόπους , για να κρατήσουμε για πάντα τις κούκλες στο σχολείο μας.

Νηπιαγωγός 5

Ένας διαφορετικός τρόπος προσέγγισης της γνώσης , που είναι ευχάριστος για τα παιδιά. Τα παιδιά μέσα από βιοσωματικές δραστηριότητες ιδιαίτερα με παιγνιώδη μορφή προσέγγισαν βασικές έννοιες Αγωγής Υγείας.
Το υλικό ήταν προσιτό στα παιδιά και ανταποκρίνονταν στην ηλικία τους.
Οι δραστηριότητες κατάφεραν να υποκινήσουν το ενδιαφέρον των παιδιών , να ενεργοποιήσουν την σκέψη τους ώστε να γίνουν ενήμερα σε θέματα Αγωγής Υγείας.
Έμαθαν να συνεργάζονται , να έχουν υπομονή , προσοχή και να εκφράζονται με δημιουργικό τρόπο.
Μέσα από αυτήν την εμπειρία διαπίστωσα ότι τα παιδιά έχουν ικανότητες , που πολλές φορές δεν υποψιαζόμαστε ότι μπορεί να υπάρχουν.