logo

okana

Σεμινάριο σε ομάδα νηπιαγωγών

Ε ίμαι παιδί
Π ρόσεξέ με
Α κουσέ με
Φ ροόντισέ με
Η αγάπη σου είναι δώρο ( ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ 2012)

nipiagogi-aΘεωρώντας πολύ σημαντικό οι προληπτικές παρεμβάσεις να ξεκινούν από τη νηπιακή ηλικία και αναγνωρίζοντας το ότι οι νηπιαγωγοί διαδραματίζουν ουσιαστικό ρόλο στην ψυχοσυναισθηματική και γνωστικο-κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού, η «Πρόταση Κοινωνικής Παρέμβασης» υλοποιεί για 6Η συνεχόμενη χρονιά βιωματικά σεμινάρια Αγωγής Υγείας σε Νηπιαγωγούς
Τα συγκεκριμένα σεμινάρια παρέχονται δωρεάν και γίνονται σε συνεργασία με την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και το Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων νομού Καρδίτσας. Με τη λήξη του σεμιναρίου χορηγείται βεβαίωση παρακολούθησης καθώς και σημειώσεις.
Η θεματολογία των σεμιναρίων αναφέρεται στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού της προσχολικής και της σχολικής ηλικίας, στις τεχνικές ενεργητικής ακρόασης, στην έκφραση και στη διαχείριση των συναισθημάτων και των συγκρούσεων αλλά και στο ρόλο του νηπιαγωγού στην πρόληψη.
Στις παρεμβάσεις αυτές ακολουθείται το ψυχοκοινωνικό και γνωστικό μοντέλο μάθησης και οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται είναι αυτές της βιωματικής μάθησης (όπως ελεύθερος συνειρμός, δραματοποίηση, χωρισμός σε ζευγάρια κ.λ.π. )
Στόχος των σεμιναρίων αυτών είναι η ενθάρρυνση και η ενίσχυση των νηπιαγωγών στο δύσκολο ρόλο τους έτσι ώστε και αυτοί με τη σειρά τους από πολύ νωρίς να βοηθήσουν τα παιδιά να εξασκηθούν σε εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας και αποτελεσματικής διαχείρισης των προβλημάτων τους.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ
Ο κύκλος αυτός περιλαμβάνει 14 δίωρες συναντήσεις και η θεματολογία του οργανώνεται ανάλογα με τις ανάγκες τις κάθε ομάδας και τα περιστατικά που αντιμετωπίζουν στη σχολική καθημερινότητα. Παρατίθεται ενδεικτική θεματολογία

  • Ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη παιδιού προσχολικής ηλικίας.
  • Ο ρόλος και οι ανάγκες του Νηπιαγωγού.
  • Τεχνικές ενεργητικής ακρόασης.
  • Έκφραση και διαχείριση των συναισθημάτων.
  • Διαχείριση του παιδικού πένθους.
  • Προσκόλληση - αποχωρισμός
  • Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης.
  • Οι δυσκολίες στον επαγγελματικό χώρο.


«Είμαι το Εγώ
είναι στη φύση μου θαρρώ
συνέχεια να ερευνώ
με τους φίλους μου παρέα
και τη δασκάλα οδηγό

Θέλω να παίζω, να γελώ
τους φόβους μου να ξεπερνώ.
Να΄μαι χαρούμενο παιδί
λύσεις να βρίσκω στη στιγμή.

Είμαι Εγώ
είσαι εσύ,
τον κόσμο έλα να γνωρίσουμε μαζί.» ( ομάδα 2007)