logo

okana

ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

 

 

bulling.jpg 

 

ΑΛΟΓΑΡΙΑΣΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ 

Επιστημονικά Υπεύθυνη του

Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και

Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Καρδίτσας

 

                 

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ 

Η βία στις μέρες μας έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις και πλήττει όλες τις κοινωνικές ομάδες, ιδιαίτερα όμως τα παιδιά και τους εφήβους.

Προκειμένου να μιλήσουμε για σχολικό εκφοβισμό, θα πρέπει να συνυπάρχουν 4 στοιχεία:

Εσκεμμένη βία ( δηλ. με στόχο )

Απρόκλητη βία ( δηλ. χωρίς το θύμα να προκαλεί )

Συστηματική βία

Eπαναλαμβανόμενη βία

Περισσότερα...

Οικονομική κρίση και ψυχική υγεία.

_κρίση_και_ψυχική_υγεία.jpg

      Η δεδομένη πλέον οικονομική κρίση στην χώρα μας έχει προκαλέσει μια σειρά από συζητήσεις αναφορικά με τις επιπτώσεις της στην καθημερινή μας ζωή. Δεν υπάρχει τίποτε πιο σημαντικό από την σχέση που έχει η κρίση με την διατήρηση της ψυχικής υγείας ενός πληθυσμού που πλήττεται και με τις δυνατότητες θεραπείας. Ποια είναι αυτή η σχέση, συνδέεται η κρίση με την ψυχική κατάσταση των ανθρώπων και πώς το ξέρουμε, υπάρχουν λύσεις;

Περισσότερα...

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΑΔΙΑ ΕΝΟΣ ΔΙΑΖΥΓΙΟΥ;

 .jpg

Τελικά στην ζωή του καθενός τίποτα δεν είναι σίγουρο και τίποτα δεν είναι δεδομένο. Οι άνθρωποι όταν αποφασίζουν να παντρευτούν λαμβάνουν υπόψιν τον ενθουσιασμό που επικρατεί ακριβώς εκείνη την περίοδο. Όλα γίνονται βιαστικά χωρίς ποτέ τους να λαμβάνουν υπόψιν τις συνέπειες που μπορεί να επιφέρει αυτή η κίνηση τους.

Περισσότερα...

Πώς αισθάνεται ένα παιδί που οιγονείς του χωρίζουν;

 

 

Οι γάμοι σήμερα είναι καλύτεροι παρά ποτέ στην ιστορία της ανθρωπότητας. Οι σύντροφοι μπορούν να είναι φίλοι. Στο παρελθόν οι άντρες δεν εμπιστεύονταν τα σοβαρά θέματα στις γυναίκες, κι αυτές, αντίστοιχα, δεν εμπιστεύονταν την καρδιά τους ολόκληρη. Επίσης, σήμερα το σεξ μπορεί να αφορά και τους δύο κι όχι μόνο τον έναν.

Από την άλλη, έρευνες αναφέρουν ότι το 30% των γάμων καταλήγουν σε διαζύγιο. Με πιο απλά λόγια, από τους 10 γάμους, που θα πραγματοποιηθούν το προσεχές Σαββατοκύριακο… περίπου οι 3 θα διαλυθούν αργά ή γρήγορα. Τι συνεπάγεται αυτό για τους δύο (πρώην) συντρόφους και πώς βιώνουν σήμερα τον χωρισμό οι ίδιοι και τα παιδιά τους;

Περισσότερα...

ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ

 

6.jpgΑυτογνωσία και συνειδητότητα του εαυτού.

Περισσότερα...

Η επίδραση του σχολείου στην ψυχοκοινωνική εξέλιξη του παιδιού

 

 

Στο σχολείο το παιδί μαθαίνει να υπάρχει και να λειτουργεί ως μονάδα εκτός οικογένειας.

Περισσότερα...

Εφηβεία και Κατάθλιψη

 

Εφηβεία και Κατάθλιψη 

Ευστράτιος Παπάνης, Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου
Γεώργιος Φρέρης
, Διευθυντής Παιδοψυχιατρικής Βοστανείου Νοσοκομείου Μυτιλήνης
Αγνή Βίκη
, Ψυχολόγος, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

_τοίχος.jpg

 

Περισσότερα...

ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ

ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ

teens_2995274.jpg

Η προσπάθεια του εφήβου για αυτονομία και ανεξαρτητοποίηση διαταράσσει την ηρεμία και τη σταθερότητα που υπήρχε στις οικογενειακές σχέσεις και τη λανθάνουσα περίοδο της εξέλιξης του παιδιού.
Οι γονείς δεν είναι πλέον σε θέση να κάνουν σχέδια για το παιδί τους και να ασκούν την ίδια επιρροή επάνω του. Αισθάνονται ότι "χάνουν" το παιδί τους καθώς αυτό αποκηρύσσει την κυριαρχία τους και αναζητά καταφύγιο στις παρέες των συνομηλίκων, χωρίς να τους επιτρέπει πλέον να παρεμβαίνουν στην προσωπική του ζωή.

Περισσότερα...

Η ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ.

879063.jpgΗ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Αθηνά Η. Κωσταρά1, Θεμιστοκλής Γ. Κάντας2, Ιωάννα Η. Κωσταρά3

Δασκάλα-Κάτοχος Master Συμβουλευτικής –Ψυχολογίας1, Δάσκαλος2,Νηπιαγωγός-Βρεφονηπιοκόμος3

 

Κατά τη σχολική ηλικία πραγματοποιούνται σημαντικές μεταβολές στον τομέα της ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης του παιδιού. Καταρχήν μεταβάλλεται το κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο δρα και αλληλεπιδρά το παιδί. Έπειτα, αλλάζει η ψυχοδυναμική του παιδιού, τα κίνητρα και οι αναπτυξιακές επιδιώξεις του. η περίοδος από το 6ο έως το 12ο έτος ονομάζεται σύμφωνα με τον Freud (1905) λανθάνουσα περίοδος γιατί το παιδί στη φάση αυτή δε βρίσκεται κάτω από την έντονη επίδραση των ενστικτωδών του ενορμήσεων, ενώ η ψυχοσυναισθηματική του ανάπτυξη είναι πιο ήρεμη σε σχέση με τις προηγούμενες ή τις επόμενες περιόδους. Κυριαρχεί ο σχηματισμός του Υπερεγώ, ομάδα λειτουργιών που σχετίζονται με τις ηθικές αξίες και τα ιδανικά του ατόμου, η ταυτοποίηση με τους συνομηλίκους του ίδιου φύλου, η δημιουργία ομάδων, η αναζήτηση στενού φίλου. Το παιδί έχει σαφή αντίληψη της θέσης του μέσα στην οικογένεια και της ταυτότητάς του ως αγόρι ή κορίτσι, μπορεί να επεξεργαστεί συναισθήματα αποτυχίας και να αναπτύξει την αίσθηση της φιλοπονίας αλλά και την ικανότητα κυριαρχίας πάνω σε αντικείμενα και έννοιες. Κατά τη λανθάνουσα περίοδο παρατηρείται σημαντική πρόοδος στην ανάπτυξη της προσωπικότητας και της συμπεριφοράς του παιδιού.

Περισσότερα...

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΚΑΙ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

 

(Μουζάς Οδυσσέας, Επικ.Καθ.Ψυχ/κης-Δ/ντης Παν/κης Κλινικής Γ.Ν. Λάρισας – Τσιούρη Ιωάννα, Ψυχολόγος).

 

Περισσότερα...

Σελίδα 1 από 3